martes, 3 de noviembre de 2015

FRANCESC GONZÁLEZ LEDESMA, EL GRAN MESTRE SE'N VA ANAR

Bona tarda

Q tal?
Tenia pendent escriure un petit homenatge al millor escriptor de novel·la negra i de western del nostre país, el traspassat el 2 d març d'enguany FRANCESC GONZÁLEZ LEDESMA.


No seré jo ki parli d la seva obra quan era un escriptor d fama mundial, guanyador dels millors premis literaris arreu del planeta, però sí q vull parlar d'ell com a persona.

Ens vam fer amics fa un grapat d'anys al gol nord d Sarrià. I quan vaig publicar la meva reconeguda novel·la policíaca LA GÀBIA DELS NO-NATS el 1995 no m'ho vaig pensar i li vaig demanar q me'n fes el pròleg. I me'l va fer. Com a escriptor, va ser un honor q ho fes; com a amic, era el millor regal q em podia fer.



Seguiré els seus consells tota la vida, tant com a escriptor i com a persona. La vida sense ell és cada dia una mica més negra.

Descansa en pau, mestre d mestres! :)

OCTAVI FRANCH
(Escriptor tristoi pels q se'n van)